2010-03-09

Kommunikáció


Andrisra egyre inkább azt mondanám, hogy beszél, de azért még nem merem, ehelyett elmesélem, hogyan kommunikál velünk.

1. Telepátia - ha valamit nagyon szeretne, vagy nagyon egyértelmű amit szeretne, akkor egész egyszerűen irtózatos tempóban bólogat, miközben egy pillanatra sem veszíti el a szemkontaktust az emberrel. (Próbáljatok így bólogatni, de csak ülve, mert elég szédítő.) Ekkor vagy eleve tudjuk, hogy mit szeretne (enni, inni, CUMIT, Blanka játékát) vagy csak körül kell nézni és végigkérdezni a jelenlévő tárgyakról. (persze szokta tagadólag is rázni a fejét, ez még egyértelműbb, tulajdonképpen számára a bólogatás is az)

2. Metakommunikáció beszéddel kombinálva - azaz mutogat és szavak elejét mondja. A múltkor Lacival ücsörögtek bent a gyerekszobában, és Laci mutogatta neki, hogy a legóbabát hogy lehet leültetni és felállítani újra. Erre Andris megfogta Laci kezét, majd addig húzta, míg fel nem állt vele, és utána elkezdte mondani, hogy "étá, étá", azaz azt akarta játszani vele, hogy "sétálunk, sétálunk, egy kis dombra lecsücsülünk, csüccs".

3. Kommunikációs értékkel bíró önálló ténykedések - pár hete elkezdte csinálni, hogy mielőtt kakil (általában legalábbis kakilás követi ezt a tvékenységet) elkezdni letolni a nadrágját, és leguggol és nyög és nyom. Sokszor beült a banyinak a vécére bekészített fellépőjére, annak az alsó fokára. Sokszor kérte a bilit, de sose ült meg rajta illetve a vécén sem vécészűkítő ülőkén. Ma viszont kihoztam neki a vécéről a fellépőt, mikor be akart oda ülni, mert épp tápszert kezdtem csinálni neki ebéd után. Gondoltam majd elücsörög ott, aztán kicseréljük a pelenkáját, ha tényleg kakil. Ehelyett szépen kihordott 4-5 darab pelenkát, odarakta a fellépőre meg az elé, letolta a nadrágját, és ezúttal annyira sikeres volt, hogy a pelenkát is letolta, és épp akkor értem oda (kb. 30 mp-et voltam a konyhában), mikor kipottyant egy kis hurkácska a fenekéből a földre. Próbáltam megint bilire ill. a vécére ültetni, de nem akart. Az jó jel, hogy tudja, hogy most akkor kaki fog jönni, de nem értem pontosan miért nem jó neki a bilin vagy a vécén ülni. A pelenkákat gondolom azért hordta ki, mert az is témába illik, és hát a fellépőn szokott ücsörögni, ha valaki vécére megy, és ő semmiképpen nem akar kint maradni. Szóval gondolom ez egy lépés a szobatisztaság felé, de hogy ebből hogyan lesz bilizés vagy bármi más pelenkamentesség, arról fogalmam sincs.

3 comentarios:

iszting dijo...

utolso bekezd: ezzel en is igy vagyok, es emil ugye 26 honapos, de elkepzelni nem tudom, pedig nyaron ra akarok allni a temara. masfel eves kora ota mondja, h kakilTAM, tiszta pelust kerek, de tehat a kakilas UTAN es egyelore nemreagal/nem erdekli, amikor azt magyarazzuk, h ha erzi, elotte szoljon.
nagyon aranyos ez a kakilos sztori andrisrol!
es a kep MILYEN!!!!

dóra dijo...

Megvárjuk hátha erre jár egy (nagy)fiús anyuka és elmeséli nekünk a tutit. Mondjuk banyinál marha nagy mázlim volt, mert sok türelemmel, de minden komplikáció nélkül mentünk át pár hónap alatt a teljes szobatisztaságba.

Füles dijo...

Sztem Andris és Barnus összebeszéltek! Ez a poszt akár róla is szólhatna! Szobatisztaságos témát is beleértve.