2012-05-03

A tubus csapat

Ezt csak azért írom le, mert erre már most nem emlékszik az Andris. Szóval miután szinte folyamatosan volt már középfülgyulladása az utóbbi pár hónapban, és előtte is elég gyakran, ezért első körben egy kis csövecskét kapott mind a két dobhártyájába, hogy jobban szellőzzőn a mögötte lévő rész. Ma reggel 7-re mentünk a heimpálba, nagyjából fél 9-re minden adminisztrációt letudtunk, találkoztunk az altatóorvossal és nem sokkal ezután megkapta Andris a nyugtató szirupját, amitől egyre jobban elhagyta magát, és igen vicces filozófiai eszmefuttatásokba bocsátkozott, elég rendesen belassulva. Ilyeneket mondott, hogy "Az anya meg az anya, az ugyanaz, ugye?" vagy "Az apa meg az apa, az ugyanaz." De tényleg úgy, mint aki be van rúgva, folyton belekavarodott minden szóba.
Aztán már jöttek is érte, és a műtőajtóig én vihettem, majd átadtam cumistul, takaróstul és egyáltalán nem tiltakozott. Én gyorsan még adminisztráltam egy kört, pisiltem és épp leültem enni két falatot a folyosón, mikor már jött is Csákányi doktornő (vagy CsákányiZsuzsi, ahogy Andris hívja) és mondta, hogy minden oké, bent vannak a tubusok, és megnézte az orrmanduláját is, ami elég óriásira nőtt, lehet hogy még lesz vele dolga.


És tényleg, amint kivették az infúziót már kicsit kevesebbet sírt és többet ivott, aztán elmentünk pisilni, még többet ivott, a végén már csak a branül zavarta, meg az, hogy nincs ott az apuci. Kitartóan követelte magának, hogy akkor most kéri a maszkot és az altatást, és mikor lesz a "műte", én kitartóan állítottam, hogy mindezen már túlvagyunk, és hamarosan hazamegyünk. Azért azt láttam, hogy minél többet vágnak "le" egy gyerekből, annál rosszabb állapotban jön ki a műtőből, de 1-2 óra után mindenki rohamosan jobban van, vagy legalábbis, akikkel mi összebarátkoztunk.
Mindenki nagyon-nagyon aranyos és szolgálatkész volt az egész osztályon, találkoztam régi és újabb ismerősökkel, úgy látszik ez már a korral jár....

Egy óra körül már vissza is öltözhetett Andris, rekord sebességgel öltözött egyedül, mondjuk még a szobatársunk anyukájával folytatott egy eszmecserét egy szál kukiban a "műte"-ről (ami holnap lesz, ugye...), de ő nem lepődött meg, neki is kisfia van. Aztán némi várótermi rohangászás, parkbeli bogyógyűjtés és futkározás után már itthon is voltunk, evett is, és mintha nem csak azt a 15-20 percnyit aludt volna egész nap, 200%-os energiaszinttel hozta magát öcsike, én viszont hazaérve persze kimúltam a kanapén, úgyhogy megnéztünk egy barbie-s filmet, és időnként beszélgettünk, mostanra már nagyjából elhiszi, hogy a fülében van a tubus, és hogy milyen jó kis csapat voltunk mi így együtt.


Köszönet a fuvarozásért a Csikós-taxiszolgálatnak, az ellátásért pedig a Heim Pál FülOrrGége Osztályának, reméljük Csákányi doktornő munkája megteszi áldásos hatását, és a fülgyulladások száma legalábbis normál szintre esik vissza, de én azt se bánnám, ha már soha, de soha többet nem fájna Andris füle.

8 comentarios:

j dijo...

örülök, hogy ilyen pikk-pakk lezajlott, jó, h jó kezekben voltatok és drukk a dugulásmentes fülekért.

dóra dijo...

Köszi, köszi! :)

Lanszki Anita dijo...

Műte! :) Nagyon cuki és stramm gyerek ez az Andris. (Érdekes, az én fiaim soha nem kaptak nyugtató lötyit altatás előtt.)

dóra dijo...

Pedig, de jó az a lötyi! De akkor hogy vitték el őket? Mert én ettől féltem a legjobban, mármint, hogy majd ordítani fog és kapaszkodni, de itt senki nem ordított előtte, csak utána. :(

Lanszki Anita dijo...

Ugyanígy mi is mehettünk a műtő ajtajáig együtt, de ott...

Igazából Kornél eddig kétszer volt műtőben, ebből egyszer még baba volt. Babaként üvöltött.

Emil meg rengetegszer, meg se számoltam és sokszor nagyon üvöltött.

Az ébredés minősége pedig nem állt egyenes arányban a nyisszantás mértékével. Utoljára augusztusban volt (reméljük soha nem is megy többször) és akkor még nem volt szeda-lötty. Lehet, hogy azóta újított a Heim Pál Kh.

dóra dijo...

amúgy nagy becsben tartják, mindig valami titkos szobából hozta ki ágnes nővér.
Ja, remélem nem is kell már műtétről témázni lassan sehol körülöttünk. Az erő és a tűznindzsák legyenek velünk. Uff. :)

iszting dijo...

na! dejo, hogy igy alakult az egesz műte, es most mar biztos minden sokkal konnyebb lesz!
nagyon vicces, h miket mondott beallva!

brbx dijo...

örülök, hogy ilyen hamar túl lett rajta. drukkolok, hogy hosszú távon segítsen a műte!

nagyon édes lehetett bezombulva :)