2009-12-31

Összefoglaló 2009

Ilyet nem írok, olvassátok vissza, ha bírjátok....bocs.

Viszont most már nincs mese, le kell írnom, hogy Andris beszédfejlődése arányosan rettenetesen elmarad Banyiéhoz képest, azaz míg Blanka ennyi idősen már vagy 25 szavas készletet használt mások által is érthető formában, addig Andris mostanában csak az AAAAja és gyeeeee'e szavakat használja, igaz azt több helyzetben is. Kommunikációja ezzel együtt is sikeres, mutogatással bősz bólogatással vagy fejrázással mindent megértet, amit szeretne. Nem baj, tudom én, hogy ez teljesen normális, csak hát nem ehhez vagyunk szokva. De azért szeretjük Andrist, jó vicc, mi? (Mármint vicces lenne, ha kitagadnánk azért, mert "csak" normál tempóban halad a beszédfejlődése.)
Blankával jártunk balett-előadáson, természetesen a báli ruhájában jött, és mivel az első sorban ültünk ő is és Marci is kaptak almát a szorgalmas lánytól a Holle űúanyóból. Ez jól is jött, hazafelé mind a ketten megették az almát. Nagyon tetszett mind a két ovisnak, ha tudtok még jó előadásokat ajánlani szóljatok.
Blanka újra és újra kitalál magának játákokat, amikkel akár 2-3 órát is elvan egyfolytában, most papírból kivágott pöttyöspannit és tamarát képes órákig öltöztetni matrica ruhákkal, közben sztorizik, énekel nekik.
Hétfőn kezdjük az ovit újra, legalábbis reméljük.

Boldog, de főleg nyugis és egészséges Új Évet Kívánunk!

5 comentarios:

iszting dijo...

figyi, csak a sztereotipiaknak megfeleloen viselkednek. azt mondjak, a lanyok mindig ugyesebben beszelnek, mint a fiuk, mondjuk ha ez nalunk igaz lesz, akkor anka jovo ilyenkor tollbamondhat egy konyvkritikat az és-be, de teny, h az emil mostani beszede MEGROKONYITI a kortars gyerekek anyukait.
tapasztalatom szt emillel egyidos fiuknak szokott 25 szavas szokincse lenni.
szoval csak semmi presszura andris fele!
tok jo, h banyi ilyen elmelyulten tud jatszani!
kar, h az elozo kommentjeit csak most olvastam, mert tudod, nekem mindkettonek volt 3napos laza, biztos okoskodtam volna egy sort. kulonosen emilnel volt egyertelmu, neki nagyon sok, szinte egybefuggo kiutese volt, foleg hason es haton.
gondolom ti is otthon ultok ma este, buek nektek, jovore mar talalkozzunk tobbet!

iszting dijo...

ja, es nem dicsekvesbol irom, plane, mert jol tudom, h ez meg semmit sem jelent, de anka tokeletesen mondja a cipő(!!??), a baba, a hinta, a papa, es a kacsa szavakat.
teljesen meghokkenek rajta es nem is a mentalis reszen, inkabb a kiejtes kifinomultsagan. ebben -egyelore- jobb, mint emil volt.
mas: jol ertelmezem a facebookos kepeiden, h blankanak FONOTT copfja van? tyűűűűűűűűűűűűű, azt a het meg a nyolcat!

mina harper dijo...

no, most nyilvan kinevettetem magam a sok gyakorlo anyuka es pszichologus kozott de en hatarozottan emlekszem h tanultam, h ez ugy van a gyerekeknel, h vannnak a kulonbozo agykergek, reszek, darabok (?) : :osemlos meg majom meg hullo agy (marmint ez mindenkinel igy van nyilvan) szoval h attol fuggoen h melyik agyresz a 'fejlettebb' beszel hamarabb ill nem hamarabb a gyere. mert ha a majom akkor a gyereknek az "utanozasi' kepessege nagyon eros es hamar beszel, deha valamelyik masik akkor pl a 'kreativitasa' lesz sokkal erosebb es nem beszel hamar mert a lekopirozas (ami ugye a beszedtanulas is) az nem megy neki olyan jol, viszont esetleg problemakat fog jobban megoldani stb stb. a lanyoknal alt ez a utanzos tanulas modszer a fejletteb, pl azt mar meseltem, h en jo par hettel hamarabb kezdtem el beszelni mint a csaba, viszont nekunk volt perfekt babanyelvunk amit nem felejtetem el varazsutesre es en forditottam a szuleim es kozotte, legalabbis ez a csaladi legenda:)
a tyotyo es einstein (jokis paros mi?) pl harom eves koru utan kezdtek beszelni, es asszonnyak h a 'zseniknek' a java mind keson kezdett el. ugyhogy en varom andristol jovo ilyenkor az akademiai ertekezeset, lehet meg csak papiron.
es elnezest, gondolom jol nekem fognak esni a pongyola es amugyosan hozzanem ertosegem miatt de allok elibe:)
es buek a merklikeknek!!

iszting dijo...

nem esek neked:), csak azt akartam erdekessegkeppen hozzatenni einsteinhez es tyotyohoz, h a pali is 3 eves kora utan kezdett el beszelni, viszont akkor rogton mondatokban, kimaradtak a szotagok, szavak, szokapcsolatok, egyik elso megnyilvanulasa pl. az volt, h ultek a kocsiban, piros lampat kaptak, amire palko igy reagalt: kar, hogy a piros a tilos, amikor az a legszebb szin.
de ezt ugy, h elotte egy honappal meg egy szot sem szolt, asszem.
en pedig masfel evesen tobbversszakos versseket, anekdotakat is meseltem, mindemellett felnottes hangkepzessel, ugy latszik, h en majom vagyok. sztem a lena (karpati) ilyen meg, amikor egyszer talalkoztunk es az emil ca. 15 honapos volt, lena pedig ugye akkor 17 szinte teljesen tokeletesen, de a legdurvabb: tokeletes kiejtessel, mindenfele selypites, hangfelremondas nelkul beszelt.

dóra dijo...

Majd mindjárt ideír a bátyám, hogy de hát egész nap azt kiabálta az Andris, hogy "Áádááá". Sőt most éppen vacsora közben azt dúdolja az asztal alá, hogy ÁDÁ, KAKKA (kata) Akka (blanka). Szóval nem aggódom igazán, meg nem nyomasztom andrást, és Bea szerintem teljesen helyénvaló, amiket írsz, és hát natürlich, hogy andriskánk zseni, és jövő ilyenkor MÁR nem fogjuk érteni, hogy mit mond. A Pali első mondatán jót nevettünk, elég aranyos lehetett. Eszter, remélem összejön hamarosan valami gyerekes találka vagy akár nélkülük is vagy én csak andrissal nálatok, míg Banyi ovizik vagy ilyesmi.