2010-07-24

Cumi-sztori 3. rész - Valahol félúton

Mostani állás szerint reggel és este cumi utáni vágyakozását fejezi ki Banyi, napközben soha nem említi, és ma este Lala és Zsuzsa rakta le őket aludni, állítólag nem volt semmi különös. Amúgy mióta elküldtük a cumit a Cumitündérnek, azóta a szokásos takaró-plüssállat kombó is az ágyban marad. Eddig reggelente ugyanis ezekkel és persze cumival jelent meg, és este a kanapén is így trónolt mese közben. Remélem nem okoztunk nagy törést a kis érzékeny lelkében, továbbra is úgy gondoljuk, hogy több előnye van már most belőle, mint hátránya.
Lala papa közben kiállt Andris jogaiért, és fél év hosszabítást követelt tőlünk a két éves kori határidőhöz képest. Majd meglátjuk, egyrészt nyilván nem egy fáklyásmenet ez a leszokás, másrészt viszont minél tovább halogatjuk, annál nehezebb.
És Lacika már több mint három hónapja nem dohányzik! :)

8 comentarios:

brbx dijo...

Gratula Lacinak!

Nem értek hozzá, csak kíváncsisűgból kérdezem, és mert érdekel a dolog: nem hagyják el a gyerekek egy idő után maguktól a cumit? vagy azért szoktatjátok le, mert ki tudja, mikor történne meg magától?

Lanszki Anita dijo...

Igen, gratulálok Lacinak.

Szeritem, ha érzi a gyerek, hogy a szülő komolyan elszánta magát, akkor sikerülni fog. Igaz, nálunk nem volt cumi, csak szülői ágyból kiszoktatás...

dóra dijo...

Van, aki magától elhagyja, van, aki nem. Banyinál úgy éreztük elmúlt ez a lehetőség, sőt egyre jobban rászokott és már nappal sem volt meg nélküle, pedig egy éve mondjuk csak alváshoz kellett neki. Fura dolog ez a cumi kérdés, mi adtuk neki oda ugye, és mi döntjük el, hogy mikor vesszük el tőle. Legalábbis ebben az esetben, mert tényleg van, aki magától elhagyja. pl. Emil Eszteréknél, meg Móni barátnőm Marci fia még óvoda előtt 3 évesen.

mina harper dijo...

milyen csinos nyari hangulatu layout van itten kerem!
ezenkivul a cumi elhagyasrol keveset tudok, de pl csaba (tudjak, az ikretesom) gimnaziumba menes elotti nyaron hagyta abba az ujszopast... termeszetesen felso tagozatban mar szigoruan csak privatban uzte a bizniszt de szerintem ez mar oviban is bizar volt. en aki mereven elutasitottam meg a cumisuveget is, mar nagyon kiskoromban merhetetlenul fel tudtam huzni magam a bamba cuppogasan ujszopas kozben, boaaaa meg mindig kiraz a hideg.

iszting dijo...

szevasztok,
erdeklodessel kovetem a cumiprojektet. mindig csodaltalak titeket ezert a projektekert meg celtudatossagert, tervezesert a gyereknevelesben, ohne ironi(e?), en, de foleg a palko nem ilyenek vagyunk, erdekes, amit folvet a barbara.
en, miutan emilnek 1 evig napi 24, a kovetkezo evben pedig 12 orat logott a cumi a szajabol mar lattam magam elott, ahogy ovodas koraban ezzel szivjuk a legnagyobbat, ehhez kepest tok spontan hagyta el, mar sztem nem is emlekszik ra, hogy valaha cumizott, ki erti ezt?
en most a cumisuveggel vagyok nagy gondban, legegyszerubb lenne elvenni tole, azt majd iszik poharbol, ha szomjas, de mivel folyadek-fetisiszta vagyok, es tudom, hogy a szomjusag-erzet az UTOLSO jelzese a szervezetnek arra, hogy italra van szuksege, nem merem.
de epp a napokban beszeltunk errol lokalis (es uj) anyuka-baratnommel, akinek a lanya emillel egyidos (jatszorol ismerem oket), a fia viszont 14 eves es mondta, hogy a srac 4 eves koraban irt-olvasott, viszont 5 evesen még cumisuvegbol ivott, aztan egyszercsak megis letette.
szerintem fontos, hogy ne csinaljunk ebbol presztizskerdest, azaz ne akarjunk megfelelni a beszologato szomszedneninek, h ejnye, ez a nagyfiu meg mindig cumisuvegbol iszik, stb., hanem gondoljuk at, a gyerek es a mi eletunkben mi miert fontos, stb.

amugy erzesbol azt mondanam, amit barbara, hogy csak elhagyja, azaz egy gyerek sem ment cumival erettsegizni, csaba peldaja sztem nem cafolja ezt, ugyanis en magam is nagy ujjszopo voltam (cumizas soha), es bizony meg iskolas koromban is, persze akkor mar titokban (emlekszem, azert is utaltam az ejszakai fogszabalyzot, mert avval nem lehetett ujjat szopni, holott az mar vagy 9-10 eves koromban volt), aztan megsem szoptam szigorlat elott az ujjamat.

jot nevettem anita elozo kommentjen, mert beugrott, h ez az egyik elso daniai emlekem, h tue korbevezet aarhusban es dobbenten kerdezem, mik ezek a cumival diszitett fak.

lacinak nagy gratulacio! es ovacio! es persze: vakacioooooo!

althea dijo...

tegnap láttunk a mai manós kávézó előtt egy huszonévesnek tűnő lányt nagyon durván (tövig be, kitartóan) ujjat szopni.

brbx dijo...

Erre Sára azt tudom mondani, hogy Uta Frith, autizmus-kutató azt mondta egyszer, hgy a magasan funkcionáló autit a tipikusan fejlődő serdülőtől az különbözteti meg, hogy bár mindkettő jaktál, mikor izgatott (előre-hátra himbálja magát), szopja az ujját, stb, azonban a tipikusserdülők szociális közegbe kerülve mégsem mutatják ezeket a viselkedéses megnyilvánulásokat.

brbx dijo...

külsőre pedig még ennyi sem különbözteti meg a magasan funkcionáló autit a tipikusan fejlődőtől.